• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Antalya

Valilikler

T.C. Aksu Kaymakamlığı
T.C. Aksu Kaymakamlığı
T.C. Aksu Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Kurumsal Kimlik
  • AKSU
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Dosyalar ve Formlar Video Galeri Antalya İl Hıfzısıhha Kurul Kararları İlçe Hıfzısıhha Kurul Kararları
  • İLETİŞİM
°C
13
Nisan2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Logosu
  • AKSU
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığı
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Dosyalar ve Formlar
    • Video Galeri
    • Antalya İl Hıfzısıhha Kurul Kararları
    • İlçe Hıfzısıhha Kurul Kararları
  • İLETİŞİM
 

Aksu Kaymakamlığı Genel Emir

09.02.2021
     Kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlarda vatandaşlarımızın tüm acil çağrılarına tek numara üzerinden erişim imkanı sağlamak için acil yardım çağrıları numaraları tek numara “112” altında toplanarak 112 Acil Çağrı Merkezleri kurulmuştur.
     Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi; acil yardım çağrısı aldıktan sonra en kısa sürede ulaşabilme, vakit kaybı ve koordinasyon bozukluklarından dolayı meydana gelebilecek can ve mal kayıplarının önüne geçilebilme konusunda üstün gayret göstererek çalışmaktadır.
     Ancak 2020 yılında Antalya 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların % 62'sinin acil çağrı merkezinin kuruluş amacıyla ilgili olmadığı sistem kayıtlarından anlaşılmaktadır. Bu durum; kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehdit ve mala yönelik zararları içeren gerçek durumlara zamanında, etkin ve verimli şekilde müdahale edilmesinde zorluk oluşturmaktadır.
     Bu tür olumsuz durumların önüne geçilebilmesi amacıyla Antalya Valiliğince İl İdaresi Kanunu'nun 11/c maddesi gereğince 04.02.2021 tarihli ve 4359 sayılı yazıyla genel emir yayınlamış olup;  İlçe Kaymakamlıklarınca gereksiz çağrılarla ilgili olarak tedbir alınması ve işlem yapılması istenilmiştir.
     Aksu Kaymakamlığı olarak İlçe sınırlarımız içerisinde İl İdaresi Kanunu’nun 32/Ç maddesi gereğince;
1. 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 42/A maddesinde düzenlenen “asılsız ihbar” kapsamında bulunmayan ve 112 Acil Çağrı Merkezine herhangi bir ihbarda bulunmaksızın; çağrı alıcı ya da çağrı yönlendirici personelin sözlü taciz, küfür içerikli konuşma, müzik dinletme, sürekli sessiz çağrı bırakma vb. şekilde meşgul edilmesi, görevini yapmasının engellenmesi, çalışma veriminin düşürülmesi ve acil yardım hizmetlerinin sunulmasında zaman ve kaynak kaybına neden olan aramaların “gereksiz çağrı” olarak değerlendirilmesine,
2. Antalya 112 Acil Çağrı Merkezince Kabahatler Kanunu’nun 25. maddesi uyarınca gereksiz çağrılarla ilgili tutanak tutularak Kaymakamlığımıza gönderilmesine,
3.Kaymakamlığımızca İl İdaresi Kanunu’nun 66. maddesi ve Kabahatler Kanunu’nun 32. maddesi gereğince idari yaptırım uygulanmasına,
Karar verilmiştir.
     Tüm kamuoyuna ve vatandaşlarımıza duyurulur.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Resmi Gazete
Macun Mahallesi Perge Caddesi No:1 Aksu / ANTALYA
0242 426 39 39 - 60 - 66